Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Afstellen puch ,waar moet ik op letten

Mijn puch met de volgende setup : 12maal 45 tandwielen,
10 mm carburateur ,orginele cilinder ,bougie op 0.45, ontsteking vervroeging 1mm , contactpunten op 0.35.
Hij trekt langzaam op en gaat op een gegeven moment in eé'n keer door in de overtoeren . ik woon in een bergachtig gebied ,dus is het belangrijk dat hij goed en vlot doortrekt. Wie kan mij advies geven ?
BVD René

Toegevoegd na 1 uur:
Klopt er zat eerst een 15 tands voor , maar dat trok zo beroerd dat ik naar 13 en nu naar 12 ben gegaan .
De uitlaat is overigens nieuw.
kan het ook aan de sproeier liggen ? zit nu een 50 in.
Hij reageert met het optrekken bijna niet op meer gas geven , daar doet hij niets mee !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb er nog eens over nagedacht wat je met overtoeren bedoelt. Ik denk dat in combinatie van langzaam optrekken en later veel toeren maken dat je tandwiel verhouding niet klopt. Achter groter of voor kleiner. Is hier al eens mee gerommeld? Dan zou ik dat terug veranderen. Het langzaam optrekken kan ook zijn dat hè uitlaat verkoold is. Dat komt door te vette benzine smering. Uitlaat er af halen. En open leeg kloppen tot kool er uit is. Als dit niet of slecht lukt dan benzine er in gieten en aansteken. Daarna is het gemakelijker schoonmaken. Als de uitlaat nog mooi chrome is kan hij dan wel een blauwe gloed krijgen door de warmte van aansteken. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding