Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een scooter op andermans naam te verzekeren?

Een vriend van mij wilt zijn scooter op mijn naam verzekeren, alleen weten we niet of dat mogelijk is.

1.5K
anneliez
3 jaar geleden
en zoek eerst maar eens uit waarom hij dat wil. is hij zelf uit de verzekering gegooid? Hoe gaat het met de betalingen? hij kan nu wel zeggen dat hij het geld naar jou overmaakt, maar doet hij dat echt?n ik weet eigenlijk niet hoe het zit als hij uit jouw leven verdwijnt maar die polis niet. Kun je die dan opzeggen zonder de papieren van de scooter?
tinus1969
3 jaar geleden
DOE DIT NIET. Verzekeraars zijn allergisch voor fraude etc met bromfiets/scooterverzekeringen. En een scooter op andermans naam verzekeren is vrijwel zeker fraude - omdat de daadwerkelijke bestuurder verschilt van de opgegeven bestuurder.
(verzekeraars treden ook hard op tegen jongeren die hun scooter verzekeren op naam van hun ouder omdat dat goedkoper is: bij ongelukken wordt er gewoon niet uitgekeerd).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat kan maar hou er rekening mee dat je dan verantwoordelijk bent voor die scooter. Aanrijdingen bekeuringen en alle andere zaken.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Alles kan, maar het is niet verstandig. Als uw verzekeraar vaststelt dat de vriend fraude heeft gepleegd door de verzekering op naam van iemand anders te zetten, terwijl u duidelijk niet de hoofdbestuurder bent, dan kan deze weigeren om schade uit te keren. Heel vervelend. Vooral wanneer hij bijvoorbeeld een zwaar ongeluk heeft veroorzaakt en de kosten heel erg hoog op lopen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding