is een tomos makkelijk om op te rijden ook met bochten maken etc?

ik ga binnenkort kijken voor een tomos maar heb er nog niet eerder op gereden, als ik die tomos mee naar huis wil nemen zou ik erop moeten rijden is dat makkelijk? en net als bochten maken of bij rotondes etc is dat het beetje het zelfde als op een fiets? graag een beetje uitleg alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Een thomos is het meest te vergelijken met een fiets dus dat is het probleem niet

Juist de snor aerox enzo rijden veel zwaarder dan een thomos.

Kortom thomos = makkelijl te berijden.

Maar als je het zo stelt lijkt het net of je geen rijbewijs hebt. En dan wordt het wel gevaarlijk.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf hebben wij hier een tomos in de garage staan, natuurlijk is het niet hetzelfde als een fiets. Een tomos is zwaarder en lomper dus het stuurt toch anders, maar zelf vind ik hem wel fijner dan bijvoorbeeld een vivacity. Die zijn meestal ook wat groter, dus iets onhandiger. Als ik jou was zou ik gewoon rustig beginnen met rijden, en niet te hard door de bochten gaan, het is ook een kwestie van wennen dus dat zal vanzelf wel goed komen. Oefening baart kunst :)

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik weet niet of je al een rijbewijs bezit, maar tegenwoordig moet je voor een brommer rijbewijs je theorie en praktijk halen, dus zal het uiteindelijk niet zo moeilijk worden. Maar dat was een hele lange tijd niet eens zo. Mijn zus had er ook nooit eerder op gereden en hoefde toen ook niet eerst haar praktijk te halen, en dat is ook allemaal goed gekomen. Het is niet zo heel moeilijk en je went snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij remt best snel vind ik, maar dat ligt ook aan de remmen zelf denk ik. Als je een splinternieuwe tomos koopt zal hij wel rap remmen, als hij tweede hands is zouden de remmen misschien wat versleten kunnen zijn. De linker-handrem zou ook nog eens krachtiger kunnen zijn dan de rechter, dus dat moet je maar gewoon even uit proberen. Succes!
Ha, die Niesju;

Je gaat dus kijken naar iets waarvan je niet eens weet of je het wel een beetje kunt besturen? Vraag dan eerst eens om een proefritje, dan weet je meteen of het iets voor je is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wel even rustig oefenen
Vooral de snelheid die je krijgt bij gas geven is even wennen. Ik denk dat je voordat je wegrijd wel even moet oefenen. Want de meeste ongelukken gebeuren de eerste dagen