Ik ben 15 jaar en rij op het fietspad met mijn honda mt5 (brommer) en heb geen kenteken en geen rijbewijs, wat zijn dan de gevolgen?

Als ik aangehouden wordt door de politie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bekeuring en inbeslagname.

Op zijn minst een bekeuring denk ik, tot in beslag nemen van je brommer. Erger is het als je een ongeluk veroorzaakt, iemand aanrijdt, dan kunnen je ouders alles betalen en dat kan oplopen tot een paar ton!!!

Voor 15 jarige is rijden zonder rijbewijs 90 euro, geen kentekenplaat kost 70 euro. 160 euro lichter dus. Mocht je dit vaker doen dan zal de brommer wel in beslag genomen worden.

Je krijgt een aantal boetes: - Geen rijbewijs €160,- - Rijden zonder verzekering €270,- - Geen 16 jaar €150,- - Fietspad €.. 4 boets x 6,- administratie kosten is €24,- Dat is al €604,- en daar zit de boete van het fietspad nog niet bij, ik weet niet of je brommer te hard rijd anders krijg je dat ook nog. Ook is het natuurlijk erg maar dan ook erg dom om nu te gaan rijden, wat als je een iemand aanrijd die verlamt raakt? Kan jij je hele leven betalen. Wacht nog een jaartje en haal met dat geld je AM rijbewijs en als je nu toch zo graag wilt rijden zoek dan een eigen terrein op. Ik kan geen bron toevoegen want dan crasht deze app. Maar de bedragen heb ik van de rollerbank app staan misschien ook wel op hun site.

Boete voor het rijden zonder rijbewijs en het rijden op een niet gekentekende bromfiets, in dat geval zou er nog een boete voor onverzekerd rijden bij kunnen komen maar dat ligt aan de polisvoorwaarden. Verder wordt de bromfiets in beslag genomen vanwege het ontbreken van een kenteken en zal de officier van justitie een beslissing moeten nemen over een teruggave van de Honda. Het apart laten keuren van een bromfiets om een kenteken te krijgen kan overigens behoorlijk in de papieren (geld) gaan lopen. Dus weet waar je aan begint.

den bak in voor 30 jaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100