Ik ben 15 jaar en rij op het fietspad met mijn honda mt5 (brommer) en heb geen kenteken en geen rijbewijs, wat zijn dan de gevolgen?

Als ik aangehouden wordt door de politie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 15 was reed ik ook altijd met een (70cc) mt5! Ik reed dan in de uiterwaarde, en ben 1x politie tegen gekomen... Gelukkig was het een aardige, hij liet mij zelfs i.p.v. lopen terug RIJDEN :')
Nu heb ik gelukkig een rijbewijs etc.

Antwoorden (5)

Bekeuring en inbeslagname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zijn minst een bekeuring denk ik, tot in beslag nemen van je brommer.
Erger is het als je een ongeluk veroorzaakt, iemand aanrijdt, dan kunnen je ouders alles betalen en dat kan oplopen tot een paar ton!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het zou zeker erg jammer zijn als je dan een ongeluk veroorzaakt, niet alleen voor de hoge kosten, maar de gevolgen voor jezelf zijn niet mis. Een negatieve ervaring die je je leven lang zal volgen is zware last voor iemand zo jong, en je zal niet de eerste zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar ton?
Soms kan de schade zo groot zijn, dat mensen hun hele leven moeten betalen.
Stel dat je een ongeluk veroorzaakt, en diegene die je hebt aangereden moet in een rolstoel, heeft diegene in de rolstoel zijn hele leven lang begeleiding nodig. EN DAT MOET JE DAN ALLEMAAL BETALEN!!!! Daarom is een verzekering ook het aller belangrijkste!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eddijst, beviel de oude foto niet meer? het stelt nu in ieder geval wel dat je heel hard aan het nadenken bent over een vraag! Goed antwoord en +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd.. er is een reden dat WA verzekeringen zulke enorme bedragen dekken. En in de meer vervelende gevallen kan dat bedrag nog wel eens eng laag zijn. Veel is daar niet voor nodig.
Voor 15 jarige is rijden zonder rijbewijs 90 euro, geen kentekenplaat kost 70 euro. 160 euro lichter dus.

Mocht je dit vaker doen dan zal de brommer wel in beslag genomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En geen verzekering kost ook een handje vol geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier klopt dus niks van, op www.rollerbank.nl vind je de juiste bedragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@iAskB: je linkt naar een commerciële website waar je je kan opgeven voor SMS-alerts à 55 cent per ontvangen bericht? En geen lijst met boetebedragen in zicht? Sorry, maar dat neem ik dus niet serieus.
Je krijgt een aantal boetes:
- Geen rijbewijs €160,-
- Rijden zonder verzekering €270,-
- Geen 16 jaar €150,-
- Fietspad €..
4 boets x 6,- administratie kosten is €24,-
Dat is al €604,- en daar zit de boete van het fietspad nog niet bij, ik weet niet of je brommer te hard rijd anders krijg je dat ook nog.
Ook is het natuurlijk erg maar dan ook erg dom om nu te gaan rijden, wat als je een iemand aanrijd die verlamt raakt? Kan jij je hele leven betalen. Wacht nog een jaartje en haal met dat geld je AM rijbewijs en als je nu toch zo graag wilt rijden zoek dan een eigen terrein op.
Ik kan geen bron toevoegen want dan crasht deze app. Maar de bedragen heb ik van de rollerbank app staan misschien ook wel op hun site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boete voor het rijden zonder rijbewijs en het rijden op een niet gekentekende bromfiets, in dat geval zou er nog een boete voor onverzekerd rijden bij kunnen komen maar dat ligt aan de polisvoorwaarden. Verder wordt de bromfiets in beslag genomen vanwege het ontbreken van een kenteken en zal de officier van justitie een beslissing moeten nemen over een teruggave van de Honda. Het apart laten keuren van een bromfiets om een kenteken te krijgen kan overigens behoorlijk in de papieren (geld) gaan lopen. Dus weet waar je aan begint.