spartamet rammelt bij gasgeven en bij stilstaan niet wat kan het zijn

Spartamet rammelt bij gas geven en bij staionar niks aan de hand

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Dat verschijnsel heet resonantie. Als het toerental van je motor dezelfde is als de trillingsfrequentie van een inderdeel, dan trilt dat onderdeel mee. Anders niet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het probleem weet ik 100 procent zeker ik dacht aan de lager maar ik weet het niet vandaar vraag ik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rammelt hij ook als je gas geeft maar stil blijft staan? Of alleen tijdens rijden?
Vanaf het motorblokje loopt een stang naar het frame in het frame zit een rubber (motorsteun) waarin de stang geborgd wordt. Deze wil nog wel eens losgaan of slijten. Dit rubber is ruitvormig en heeft een uitsparing om de stang in te schuiven. Dit rubber 'steuntje' heeft de functie om oneffenheden tijdens het rijden op te vangen en dient dus vervangen te worden.
Ik monteerde ze altijd met een beetje constructielijm (rondom) zodat steun niet uit het frame komt. Daar, waar de stang in het rubber komt moet je absoluut geen lijm gebruiken.