mag je met een autorijbewijs scooter rijden?

Hallo,
Ik word over 2 maanden 17 en mag dus op voor mijn autorijbewijs, nou is mijn vraag mag ik dan ook scooter rijden als ik mijn bewijs heb gehaald?
(zonder een brommercertificaat te halen)

Groet,
Victor

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee mag niet

Nee je niet een scooter rijbewijs hebben

"Iedereen die 16 jaar of ouder is mag op een bromfiets rijden. Een bromfietsrijbewijs is verplicht, tenzij de bestuurder in het bezit is van een geldig autorijbewijs (B) of motorrijbewijs (A)." Dus ja, dat mag. Als het goed is krijg je ook automatisch je AM rijbewijs, zodra je je B rijbewijs haalt.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ri...

Met een autorijbewijs mag je gewoon op een scooter rijden.

In Nederland wel, sommige andere landen niet! Wij wilden in Griekenland een scooter huren en dit mocht niet met een autorijbewijs!

Ja dat mag.... Als jij een autorijbewijs hebt, mag jij ook scooterrijden... (Staat ook op je rijbewijs). Auto rijbewijs is B en bromfietsrijbewijs is AM

Je mag wel op een brom- of snorscooter rijden, maar niet op een motorscooter. In het buitenland (bijv. Kreta) worden scooters vaak als motorscooter gezien. Let er dus goed op dat je dan niet verzekerd bent met alleen een autorijbewijs!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100