Hoe lang was de Titanic het grootste schip?

En staat het nog steeds in de top 25 of iets van grootste schepen ooit? (Passagiersschepen)

3 maanden geleden
in: Boten
ronron1212
3 maanden geleden
nee dat ishet niet het was in verhouding met nu een kleine boot.
Titanic Lengte 269 meter
Breedte 28 meter
Diepgang 10,5 meter
Hoogte 53 meter
Symphony of the Seas is 361 meter lang, 65 meter breed en steekt ruim 47 meter boven de zeespiegel uit.
https://decruisegids.nl/dit-zijn-de-grootste-cruiseschepen-ter-wereld/
tinus1969
3 maanden geleden
https://www.hmy.com/timeline-worlds-largest-passenger-ships/
tinus1969
3 maanden geleden
Vooral in de jaren 20/30/50 zijn er heel wat schepen gebouwd van het formaat Titanic of groter.

Antwoorden (2)

De Titanic is nooit het grootste schip geweest. De Titanic had twee zusterschepen, de Olympic en de Brittanic. Dit laatste schip was het grootste van de drie.
3 maanden geleden
tinus1969
3 maanden geleden
De Britaanic was wel groter, maar pas na het zinken vd Titanic afgebouwd. In 1912 was de Titanic de grootste.
Afhankelijk van hoe je dit bekijkt was de Titanic het grootste schip ter wereld tot 15 april 1912 (toen het schip zonk) of tot 1913, toen de Duitse Imperator in dienst werd gesteld.
Merk op dat dit overzicht over passagiers schepen gaat: er zijn heel wat vrachtschepen die groter zijn. Ook sommige slagschepen en vliegtuigmoederschepen zijn groter.
Toegevoegd op 19 januari 2024 15:03: tekst
3 maanden geleden