Hoe krijg ik het vliegwiel van een Yamaha buitenboordmotor weer los?

Hallo,

Ik ben mijn Yamaha 2 takt 8pk (647 jr.1972) aan het opknappen. Dit gaat prima maar ik loop tegen een belangrijk punt aan. Het vliegwiel van de motor wil geen kant op draaien en zit helemaal vast. Niet met de hand, accutol of een flinke tik met de hamer. Het lijkt net alsof er een soort lock opzit of hij is flink vastgeroest.

Kan iemand mij hiermee verder helpen zodat ik ook verder kan met de motor ;)

Alvast bedankt!!

Zie foto voor motor.

Picture for question
12 maanden geleden
in: Boten

Antwoorden (1)

Om het vliegwiel van een Yamaha buitenboordmotor los te krijgen, moet je eerst de motor uitschakelen en de accu loskoppelen. Verwijder vervolgens de luchtfilterkap en de luchtfilter. Gebruik vervolgens een vliegwielverwijderaar om het vliegwiel los te draaien. Als het vliegwiel niet los wil komen, gebruik dan een vliegwielvergrendelaar om het vliegwiel los te krijgen.
Bronnen:
5 maanden geleden