Bestaat er een navigatie software of website om routes voor een boot te maken?

Ik heb een vraag ivm navigeren van de ene plaats naar de andere.
Nog nooit heb ik een artikel gevonden die mijn vraag goed beantwoord.

Stel ik wil van de ene plaats (A) naar de andere (B) geraken en ik wil dit éénvoudigweg berekenen zoals een auto-navigatieprogramma (zeg maar Waze of zo) ... bestaat dit dan ergens?
Savy Navy zou dit aanbieden maar meestal werkt dat niet (geen route gevonden), ook Navionics zou dat moeten hebben maar daar heb ik geen ervaring mee.

Stel dat je met je motorboot van Wemeldinge/Nederland naar de Middelandse zee wil dan zou het toch leuk zijn dat er enkele routes worden voorgesteld met inachtneming van je bootlengte, breedte, doorvaarhoogte en diepgang?
Nu kan je volgens mij enkel maar "kaarten" vastnemen en kijken hoe je er kan geraken, zien of elke doorgang kan (anders weer terug achteruit en een andere route proberen) ..... Dat is toch niet handig en duurt uren lang.

Wij hebben een boot laten bouwen in Noord-Nederland (links van Groningen omgeving Leekstermeer) ... wanneer deze boot klaar is moet ik die naar Zuid-Nederland varen (Wemeldingen of Yerseke of Tholen).
Ik wil nu weer gewoon de juiste route (automatisch) te weten komen ... Savy Navy laat me in de steek, die vindt geen route.
Hebben jullie een antwoord/oplossing voor mij?

Picture for question
een jaar geleden
in: Boten
3.7K
paulus811
een jaar geleden
Er bestaat niet 'een boot'. Een boot heeft vele variabelen zoals diepte, hoogte, snelheid etc die an invloed zijn of je ergens kunt varen. Dat maakt het maken van een route ook zo lastig. Het maakt nogal uit of je met een sloep of jacht van 20 meter de tocht gaat maken. En eerlijk gezegd vind ik he uitpuzzelen op een papieren kaart ook wel onderdeel van de hobby.

Antwoorden (1)

De waterkaarten van de ANWB is betrouwbaar en geeft alles aan. Deze app kan je na betaling downloaden op je tablet /laptop of telefoon. Je betaalt per jaar.
een jaar geleden