Kun je wanddikte van een stalen boot ook van binnenuit meten terwijl hij in het water ligt?

Maakt het iets uit of de boot nog in het water ligt en kun je van binnenuit ook meten?

een jaar geleden
in: Boten
3.6K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Het is wel aan te bevelen om boven de waterlijn te meten. Ik heb in het verleden vaak de dikte van staal moeten meten (om te bepalen hoeveel dikteafname er was door roest), en dan moest er altijd een gaatje geboord worden. Vandaar boven de waterlijn........
een jaar geleden
Nee, dikte meten moet op verschillende plaatsen om een idee te krijgen van de toestand van je onderwaterschip. En juist onderin bij de kiel daar waar vaak wat condenswater ligt is belangrijk om te meten. Dus de boot moet op de kant en dan kun je de dikte laten meten door een expert die daar speciale apparatuur voor heeft, die meet dus zonder te boren.
Hij schraapt alleen de verf weg op de plekken waar hij meet.
een jaar geleden