Kan je in een onderzeeër om je heen kijken als hij onder water is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
2.4K

Antwoorden (2)

alleen door middel van een periscoop of en radarbeelden, het is geen glas of iets dergelijks want dat zou door waterdruk bezwijken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" of en radarbeelden"
Radiogolven gaan heel slecht door water hè? Radar werkt niet onder water, mogelijk bedoel je Sonar?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" het is geen glas of iets dergelijks want dat zou door waterdruk bezwijken"
James Cameron is afgedaald in de Marianne trog, op zo'n 11km diepte keek hij door een glazen patrijs poort naar buiten, Kijk even naar het vaartuig hier: https://tinyurl.com/ybn3ezhy en dan vooral onderaan bij 'pilot sphere' Een camera zou een goed alternatief zijn om rond te kijken?
Ja, maar uitsluitend bij duikvoertuigen voor onderzoek en plezier, de defensie heeft alleen baat om zo stealth mogelijk te blijven en heeft dit soort franje niet. James Cameron die bekend is geworden als regisseur van Titanic is afgedaald in de 'Deep See Challenger' naar 11km diepte in de Marianne trog, en dit voertuig had naast een tal van camera's(waar je ook prima mee naar buiten kunt kijken) ook een vrij grote patrijspoort waarmee gewoon naar buiten kon kijken.
Kortom: Ja je kunt om je heen kijken met camera's en ook door patrijspoorten met in speciaal gevormd/geslepen glas.