Hoe schrap je een boot in NL?

Hallo iedereen

Ik heb onlags een boot gekocht in NL.
Voor de papieren in orde te maken moet ik de boot eerst schrappen in NL.
Heeft iemand hier meer ervaring in?
Wat moet ik hiervoor doen?

PS. de boot moet papieren hebben van BE

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
4.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ahoy. Neem contact op met de KNMC 0345 623100 of Google ze en stel je vraag per mail . Mij hebben ze prima geholpen .

Antwoorden (1)

U kunt het schip of de boot uitschrijven uit de openbare registers van het Kadaster door de formulier 'Doorhaling teboekstelling schip' te downloaden en in te vullen.
U moet bewijsstukken meesturen die de reden van doorhaling aantonen. Op het formulier vindt u welke bewijsstukken dit zijn.
In de toelichting vindt u alle informatie over het invullen van het formulier.

https://www.kadaster.nl/-/doorhaling-teboekstelling-schip
Schepen formulier doorhaling teboekstelling(257 kB - doc)
Schepen toelichting doorhaling teboekstelling(34 kB - pdf)

Toegevoegd na 14 minuten:
Op aanvraag van de eigenaar kan een pleziervaartuig worden ingeschreven in het register der pleziervaartuigen dat wordt gehouden op het Directoraat-Generaal Scheepvaart te Brussel, http://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaart/pleziervaart);
ingevolge deze inschrijving zal de eigenaar van het pleziervaartuig een vlaggenbrief kunnen aanvragen, waardoor zijn vaartuig de Belgische vlag zal mogen voeren