Moet je je buitenboordmotor laten ombouwen voor een boot met gashendel en stuur?

ik heb een boot gekocht met bekabeling en stuur en gashendel nu moet ik alleen nog een buiten boord motor. Mijn vraag is of je de buitenboordmotor moet laten ombouwen om hem aan te sluiten op de gashendel en stuur.
?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Boten
7.5K

Antwoorden (2)

Er bestaan sets die op bepaalde buiten board motors en bekabelingen passen . Daarbij verdiep je in welk gewicht er max aan de spiegel mag hangen. Ook de aan bevolen hoeveelheid pk's maar de lengte v de staart dus hoe diep moet de schroef steken . En ook de spoed Vd schroef ga je voor snelheid of voor kracht .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel bb motoren, behalve de allerlichtste typen die bedoeld zijn als hulpmotortje op een zeilbootje oid, zijn af fabriek al geschikt voor het aankoppelen van gas-, keerkoppeling- en besturingskabels. Waarschijnlijk moet er een aanpassingssetje aan de bedieningskabels gemonteerd worden, om ze geschikt te maken voor het merk en type motor, dat je kiest.