Hoe diep kan een schip zinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Letterlijk of figuurlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat de vraag serieus is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed antwoord op mijn vraag. En die zie ik geloof ik al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij dan geen zeeman, Pijpmans?

Het beste antwoord

De diepst bekende plek in de oceaan is de Marianentrog.. Ongeveer 11km diep. . Dieper dan dat kan ie niet zinken..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tot de bodem, hè!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das makkelijk verdienen Utrecht. :D
Tot op de bodem, daar die vol loopt en dus de druk binnen en buiten gelijk is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot ca 14m dan blijft ie hangen. De vissen gaan eronder zwemmen, en houden hem omhoog met z'n allen. Ze hebben immers toch niets beters te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een niet lekkend schip of voorzien van drijftanks zal blijven drijven.

Een schip welk uit een materiaal gemaakt is zwaarder dan water (b.v. staal en dus geen hout) en lek is en dus vol loopt met water, zal zinken tot op de bodem, ook die van de diepste oceaan, maar theoretisch niet verder dan het middelpunt van de aarde, mocht de zee zo diep kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot op de bodem denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zei Utrecht ook al.
Heel diep!