Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoi mensen, ik wil volgend jaar een boot kopen van ong. 4 meter, hoeveel pk mag ik hier achter om onder de 20km/h te blijven?? alvast bedankt.

http://www.sjnabbeltjes.nl/sites/default/files/imagecache/msg_detail_mainimg/7343/P4270053.JPG <--- ongeveer zoiets :D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt van gewicht af, kan je van dat plaatje niet zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://watersport.marktplaats.nl/speedboten/586514914-ecofiber-speedboot-4-85-m-zonder-motor-opknapper.html zoiets

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je een motor van minder dan 10 pk monteert heb je geen vaarbewijs nodig vanwege het motor vermogen. De snelheid is dan niet van belang. Welke snelheid hij dan haalt is moeilijk te zegen omdat dat geheel afhankelijk is van de romp snelheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snelheid is niet alleen afhankelijk van de motor maar ook van het gewicht van de pasagiers en de vormgeving van de romp enzo, ik heb een iets groter bootje dan die van jouw denk ik met een 10 pk buitenboort motor en als ik daar in mn eentje inzit gaat hij 32 kmph..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat hangt zeker van het model boot af, met een V bodem, of een platte bodem heb je aan 4 a 6 pk meer dan genoeg, is het een model wat zich met hogere snelheid dieper het water intrekt kan je met 8 pk je wel redden.
10 pk lijkt me met een boot van 4 mtr. altijd te zwaar.
hou er rekening mee dat bij controle de snelheid gemeten word met gps, en met 1 persoon aan boord, dat is de eis die ze stellen.
tip. als je gaat proefvaren, neem een tom tom mee, dan kan je precies zien wat de snelheid is.
cuc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer de combinatie boot en motor theoretisch een hogere snelheid kan bereiken dan 20km of meer is een vaarbewijs noodzakelijk.
Daarnaast is het van belang om er rekening mee te houden dat wanneer er een kind mee vaart, zelfs onder begeleiding van een volwassene er andere regels gelden.
Een kind dat zich in een boot(je) met moterkracht voortbeweegt moet minimaal 12 jaar zijn.
Kan de boot/motor combinatie harder dan 13km/u dan is een minimum leeftijd van 16 jaar verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding