waarom eindigen al de namen van schepen van white star line op -ic ?

denk aan titan-ic balt-ic de ocean-ic.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
1.1K

Het beste antwoord

Ze werden bijvoeglijk genoemd om aan te geven waar ze voeren en hun hoedanigheid. Dus: Atlantic voer naar de VS, Baltic ging naar de Baltische Staten, Titanic zegt iets over de grootte, etc...

Overigens waren er ook schepen die niet op -ic eindigden, de Zeeland bijv, maar die werden door derden benoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het zelfstandig gebruikte bijvoegelijke naamwoorden zijn. Vergelik in het Nederlands dezelfde soort woorden die eindigen op -ische of --se.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een bijvoeglijk naamwoord. In het Nederlands zou het eindigen op -isch. Men wil er mee zeggen dat het schip geschikt is om te varen op de oceaan, de Baltische zee, of dat het zo reusachtig groot is.