Het dek zelf lijkt me met 58 bij 25 meter meer dan groot genoeg.
(bron: http://www.naval-technology.com/projects/rotterdam/)
Een grotere beperking zal de hangarruimte aan boord zijn.
De hangar van zo’n schip meet met gemak 16 bij 12 bij 6 meter, als ik de foto http://en.wikipedia.org/wiki/Rotterdam-class_amphibious_transport_dock#mediaviewer/File:Aboard_HNLMS_Johan_De_Witt_%28L_801%29.jpg vergelijk met de afmetingen http://www.t2k.com/gazelle/093c57e0.jpg van de Alouette 3 helikopter die daar naar binnen is gereden.
Om met een F-35 op het schip te landen, moet je de F-35B versie hebben.
Die heeft een spanwijdte van 35 voet oftewel 10,67 m en een lengte van 51,2 voet oftewel 15,61 m, en een hoogte van 14,3 voet oftewel 4,36 m, blijkens http://media.defenceindustrydaily.com/images/DATA_F-35_Variants.gif
Dat zou moeten passen.
Maar het helikopterdek van dit schip zal vast niet opgewassen zijn tegen de hete uitlaatgassen van de F-35B, dus het lijkt me een riskante onderneming.
Overigens heeft Nederland de “gewone” landversie (F-35A) gekocht, en die kan niet verticaal landen.
Daarbij komt nog dat de F-35B in normaal gebruik eigenlijk gedacht is om met een korte startaanloop te vertrekken, en in door brandstofverbruik wat lichtere toestand verticaal te landen.