door een gat in de romp dat volloopt met water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijv doordat hij lekt raakt.
14 jaar geleden
Als hij lek is loopt er steeds meer water in!
Als de boot vol genoeg met water is word hij steeds zwaarder..tot hij zo zwaar is dat hij naar de bodem zakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zinken is het dalen van een voorwerp in een vloeistof of gas, eventueel vermengd met een vaste stof. Een voorwerp zinkt als de massadichtheid groter is dan die van zijn omgeving.

Het werkwoord of zelfstandig naamwoord zinken wordt over het algemeen voornamelijk gebruikt bij het neerdalen van een vast voorwerp in een vloeistof. Het tegenovergestelde hiervan is drijven. Dit gebeurt wanneer het soortelijk gewicht kleiner is dan dat van de omgeving, zoals bij bijvoorbeeld hout in water het geval is. Wanneer het soortelijk gewicht ongeveer gelijk is, wordt het in de natuurkunde zweven genoemd. Het principe van zinken, drijven en zweven wordt beschreven in de Wet van Archimedes.

Het begrip zinken (een schip tot zinken brengen) wordt ook vaak gebruikt bij het afdalen van schepen naar de bodem van het water waar ze in gelegen zijn, hetzij een zee, oceaan, meer of waterweg. Er wordt dan ook wel gesproken van de ondergang van een schip, het vergaan van een schip of een scheepsramp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een boot van 16 meter zonk omdat hij scheef hing door regenwater. De genadeklap werd gegeven door de hekgolf van een passerend binnenvaartschip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door binnenkomend water wat niet wordt weggepompt.
Grotere schepen koelen met het water waarin ze varen, als er daar een kapotte slang is komt er ook veel water binnen.
Door teveel hoge golven en een defecte pomp onderin het schip.

Regenwater dat niet wordt afgevoerd terwijl de boot een lange tijd ligt.

Gat in de romp.
Poreus ijzer.
Kapseizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige boot die lastig zinkt is een boot met ingbouwde luchtkasten, zoals bijvoorbeeld een beenakker. Maar als die luchtkasten enemaal kapot zijn, gaat ook deze boot gewoon onder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordat hij lek raakt of dat je hem TEzwaar belaad
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boot zinkt als de totale massa groter is dan het drijfvermogen.
stel een boot heeft een waterverplaatsing van 500 ton(dit is de ruimte die de boot inneemt in m³*1000 kg per m³)als ik de boot laad en de totale massa van de boot word 600 m³ zal de boot zinken omdat het drijfvermogen 500 ton kleiner is dan de waterverplaatsing van 600 ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nat en koud!