hoe weet ik wat voor motor ik heb?

Hallo

ik heb een motorscheepje met een mercedes om 616 motor er in.
nou weet ik alleen niet hoeveel pk hij heefd omdat er meerdere uitvoeringen waren van de mercedes om 616.
ik heb ook geen enkele papieren van de moter ik hoop dat jullie mischien weten hoeveel pk hij heefd, in verband met een vaarbewijs.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aantal pk's heeft op zich niet veel te maken met het wel of niet moeten halen van een vaarbewijs. Het gaat om de snelheid die je met je boot kunt halen en/of om de lengte van je boot. De snelheid die je kunt halen, is afhankelijk van het aantal pk's in combinatie van het gewicht/massa van je boot. Probeer dus eerst de topsnelheid van je boot te achterhalen. Als hij harder kan dan 20 km/u, dan is een vaarbewijs verplicht.
bamibal
10 jaar geleden
Vroeger hing het wel van het aantal pk's af. Toen moest je vanaf 10 pk een vaarbewijs hebben. Daarom zijn er ook veel motoren van 9,9 pk gemaakt.

Antwoorden (1)

65 tot 72 pk. Dit is afhankelijk van het bouwjaar. Deze richtlijn geldt overigens alleen voor de europese productie. Er is ook een Indische lijn 65 tot 91pk. Het jaartal moet echter terug te vinden zijn op de motor.