Een warme zee. Land in zicht. Hoe konden er toch doden vallen bij het cruiseschip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (4)

Mogelijk zijn er mensen verdronken die in hun hut waren en in dat deel dat nu onder water ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo warm is zelfs daar in januari de zee niet en waarschijnlijk kunnen veel mensen niet zwemmen. Het zijn vaak wat oudere mensen die een cruise meemaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n groot cruiseschip is heel breed. Als hij ineens omvalt kan jij door een grote ruimte, bv het restaurant, gesmeten worden en ongelukkig terecht komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De watertemperatuur zal ongeveer 13 graden zijn in dat deel van de Middellandse Zee, niet echt lekker aangenaam dus. Daarnaast het in paniek van zo'n enorme boot afspringen (cruiseschepen zijn al gauw meer dan 70 meter hoog, dus maak je een enorme smak op het water), plus dat je volledig aangekleed in het water ligt en wellicht ook niet echt goed kunt zwemmen en het niet altijd eenvoudig is om, in zo'n situatie naar b.v. een rots te zwemmen. Komt nog bij: er is golfslag, wat het zwemmen ook nog lastiger maakt en, weet ik uit eigen ervaring, het heel erg moeilijk kan zijn om, als je een rots bereikt, daar op te klimmen, dat kan behoorlijk lastig en zeer inspannend zijn. Als je in die omstandigheden in paniek in koud water drijft en waarschijnlijk ook met veel pijn van de klap op het water, zul je het niet lang volhouden.

Toegevoegd na 4 minuten:
De mensen, die in paniek gesprongen zijn, zullen geen zwemvest aangetrokken hebben. Is niet iets waar je aan denkt als je in paniekt raakt.