Welke vlag en ik verplicht te voeren in de Amsterdamse grachten?

Voor mijn opdrachtgever moet ik een Halloween rondvaart organiseren.

Het idee was om een piratenvlag te voeren. Of om een Nederlandse vlag zo toe te takelen dat hij oud lijkt en vol gaten zit.

Wat zijn hier de regels voor?

Moet ik de Nederlandse vlag voeren, of mag ik ook 1 van deze vlaggen voeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
2.4K

Het beste antwoord

Je bent niet verplicht te vlaggen.
Je mag een piratenvlag of een gehavende nederlandse vlag ophangen.
Er is geen wetgeving die dat verbiedt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was de vraag niet.
Of je nu het wel of niet respechtvol vindt, het mag. En ik weet niet of je wel eens in Amsterdam bent geweest?. Maar een stel jongelui op een boot met een rare vlag erachter, ze hebben gewoon lol. Niets met respect te maken. Het is maar een vlag.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Vlagschennis is idd niet strafbaar in NL. Maar er zijn wel een heleboel mensen die er slecht tegen kunnen, die de vlag zien als meer dan "maar een vlag" Ik zou het zelf dus niet zo snel doen. Maar dat is een keuze die je maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Officieel mag je geen gehavende NL vlag hijsen. Als het duidelijk is dat het een ludieke actie is, mag je best een piratenvlag in de topmast hijsen. Aan de achtersteven dient de NL-vlag te hangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het land van herkomst moet vermeld worden op een schip. Het daadwerkelijk ophangen van een vlag niet.