Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een inboardmotor in mijn speedboot en gevaren in zout water. Kan dit kwaad ?

Dit varen was van de zomer in Kroatië.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja,als je alle assen vooral de uitgaande as naar je schroef (ven) niet goed reinigt met zoet water en weer tegen zout beschermt ook de oliekeeringen eigenlijk alles wat met het zout in aanraking is gekomen moet hiervan ontdaan worden zeker dingen van koper/messing en (edel) metale (anode) moet zout vrij zijn als je tenminste lang zonder problemen wil blijve doorvaren !
Is het 'n poleyester speedboat want 'n houten riva is nog veel meer werk,weet ik uit ervaring !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee kan geen kwaad, echter wel verstandig alles ff lekker schoon/zoutvrij te spoelen, door bv na zout, nog evrn in zoetwater te varen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan geen mits je naderhand even lekker door zoet water heen vaart, de koeling en imprellors zijn hierdoor weer zoutvrij.
ik ken zelfs plekken in het buitenland waar ruimtes zijn ingericht om je binnenboordmotor schoon te spoelen in vatten met zoet water.

Als je toch nog twijfelt loop even de plaatselijke watersportzaak binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding