Meestal in een haven daar zijn tank gelegenheden maar ook doordat een tankschip naast het schip komt en dan de tanken volgooid.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, dit zijn de zgn tankboten... +

Andere antwoorden (4)

In een haven of bij een tankstation langs de kade van een vaarroute
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal wordt de brandstof geleverd door een apart schip, vergelijkbaar met een tankwagen die mazout aan huis komt leveren. Zie bijgaande link over een brandstofleverancier in de haven van Antwerpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een boot bunkert. Rijnschepen bunkeren vaak gewoon aan een drijvend bunkerstation wat onderweg in de rivier ligt. En grotere schepen krijgen een bunkerschip langszij.

Particulier doe ik met een jerrycan of in de jachthaven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is een site van een schipper die op een tanker vaart
www.shipnet.nl deze man vertelt alles aan de hand van foto's hoe een bunkering gebeurt (tanken van een schip/boot heet bunkeren) de man heet John van Voorst , en is op het ogenblik genomineerd voor de beste stage opleiding in de tankvaart , bekijk deze site (in het nederlands) en hij zal je veel informatie opleveren , tegenwoordig zijn er ook al schepen die op lng varen , grote zeeboten gebruiken meestal stookolie wat vooraf aan boord van een bunkerschip op temperatuur word gebracht om over te pompen , deze substantie is koud stroperig en dik , dan zijn er ook nog schepen die varen op diesel of gasolie , dat kan koud worden over gepompt , dan zijn er ook nog aparte smeerolie tankers
om de boel te smeren aan boord