4 pk yamaha motor zuigt geen benzine hoe komt dit ?

hij gaat wel aan maar hij zuigt gen benzine op, heeft iemand een idee hoe dit zou komen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
10.9K

Antwoorden (4)

Kijk eerst of er wel benzine genoeg in de tank zit en of de benzineslang die in je tank gaat wel lang genoeg is om de benzine op te zuigen. Dan controleren of het benzine kraantje wel open staat. Als deze open staat ga je kijken tot waar de benzine komt om zo een eventuele verstopping van leidingen op te sporen. Er kunnen ook filters verstopt zitten met vuil, die je dus schoon zou moeten maken. Kijk of de carburateur niet vervuild is en of er de juiste sproeier in zit. Waarschijnlijk zit er iets tussen wat je kunt gebruiken. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het vorige antwoord is ok .En kijk ook of benzine deksel beetje lucht doorlaat .Anders zuigt ie vacuum .
Dan nog de luchtfilter nakijken dat ie proper is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik mis bij de vorige antwoorden nog iets....

In de carburateur van een buitenboord motor zit over het algemeen een membraan-pomp het kan zijn dat deze vervuild is.

Ik raad je aan om de carburateur er af te nemen en deze systematisch te reinigen, zorg ervoor dat alles goed schoon is en dat het weer goed in elkaar gezet wordt.

hierna zul je zelf het eerste beetje benzine er in moeten pompen met het pompje aan de slang, hierna moet hij het zelf opzuigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de ontluchtingsschroef opengedraaid op de tank?
Mogelijk een verstopping in de slang of in de ontluchtingsschroef, of een niet werkende brandstofpomp.