hoe oud moet je zijn dat je een 4 pk bb motor mag?

ik heb thuis een boot maar geen motor ik wil graag weten of ik een 4 pk bb motor mag onze boot is ongeveer 4 meter lang

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
2K

Antwoorden (1)

mag vanaf 12 jaar: Het aantal pk`s is in de wet niet geregeld, men kijkt puur naar de snelheid die de boot kan varen. Volgens de wet moet je 16 jaar zijn wil je met een motor varen, echter 12 jaar wordt gedoogd met een motor van 4 pk op bijvoorbeeld op een kleine rubberboot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het Meeteenhedenbesluit 2006, mag de pk niet gebruikt worden. Vermogen gaat in Watt. De voorvoegsels zijn ook wettelijk geregeld. Dus het wordt ... kW.