Wat is de mengverhouding van een tomos 4pk 2takt buitenboordmotor ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
8.4K

Het beste antwoord

Vrijwel zeker met de witte kap en luchtgekoeld. Deze motoren hebben 1:50 smering nodig. Normaal gesproken adviseer ik altijd om zelf te mengen met speciale twee takt olie voor buitenboordmotoren. Deze olie is speciaal ontwikkeld voor motoren die niet zo warm worden. De olie laat dan minder residu achter. Echter is deze motor luchtgekoeld en wordt daardoor veel warmer dan de watergekoelde buitenboordmotoren. Je mag deze motor dan ook gebruiken met de mengsmering die je bij de benzinepomp kan kopen, dus de brommix. Echter zou ik zelf nog steeds mengen en dan 5 liter benzine met 100cc twee takt olie, TC-W3 geschikt voor bbmotoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een watergekoelde deze : http://www.youtube.com/watch?v=Egslxi5504o&context=C457100bADvjVQa1PpcFMSikRjvcqT3W9XZBpEDc_jcqCVSnjKCB4= De vorige eigenaar zegt dat hij zelf er altijd brommermix in deed van de benzinetank. Maar nu ben ik bang als ik normale benzine mix met yamalube 2 takt olie dat er dan wat fout gaat ofzo kan dat ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké dan. Yamalube 2 takt olie met benzine mixen is geen probleem, zelfs beter voor de motor. Verhouding voor deze motor is ook 1:50.

Andere antwoorden (2)

Mijn man zegt 1 liter op 50 liter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 op 50 of 1 op 100. Voor de zekerheid even googlen?