Wat is monokabelbesturing en hoe weet ik of me buitenboordmotor eropaansluit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
2.7K

Antwoorden (1)

De naam zegt het al; voor de besturing van de buitenboordmotor (de richting) maak je gebruik van 1 kabel die trekt en duwt.
Of jouw buitenboordmotor er voor geschikt is staat in de handleiding. Maar bijna iedere motor is aan te passen voor het op afstand (met stuurwiel) besturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je hiermee ook gas geven of dat niet ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het vervangt alleen de (ouderwetse) dubbele stuurkabels die de motor naar links of rechts trokken en vaak over een poelie van een stuurwiel liepen.
Gasgeven/voor of achteruit doe je met een andere kabel.