Waarom start me buitenboordmotor niet meer na winterstalling ?

Wat kan ermee aan de hand zijn ? En als het redelijk makkelijk zelf te doen hoe moet dit dan ? Het is een oude motor en in de zomer deed die het wel goed na 3 - 5 keer trekken startte die gewoon wat kan er mee zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
29.2K

Antwoorden (4)

Bougie , vuil ? Even er uit draaien dan met aansteker vuil weg branden en dan evt een schoon schuur papier er langs . Even doorstarten zo dat benzine de kans krijgt door de leiding te komen . Of ja pas ook op dat de motor niet verzuipt . In dien je aan het koord trekt draait de schroef ? Ja , dan zit het blokje meestal niet vast . Ps laat je motor NIET zonder water draaien , hij heeft water Vd koeling nodig .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meestal bezinksel in 1 of meerdere van de brandstoffilters! Dus ff de filters schoonmaken.
Meestal is het probleem dan opgelost.

oxidatie kan ook een boosdoener zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
carburateur schoonmaken.de vlotterkamer eronder uit schroeven,die leeggooien, eventueel sproeien en doorblazen.Daarna in elkaar zetten, weer benzine er in pompen en dan moet ie het doen! En alleen nieuwe benzine gebruiken,geen oude!(bij mengsmering) Oude benzine verrubberd.Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer is de benzine oud ? gebruik zelfde als in zomer :d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe maak ik de carburateur schoon ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de benzine van de zomer niet meer gebruiken,die is oud..Er hangt een bakje aan de onderkant van je carburateur,dat is de vlotterkamer die ik noemde.En dan de sproeiers doorblazen(niet met een speld doorprikken o.i.d)Mocht je nu nog geen idee hebben hoe het moet, heb je misschien iemand in je omgeving die er verstand van heeft, of kan je advies inwinnen bij een watersportzaak.Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry,in mijn laatste antwoord schreef ik benzine, in eerder reactie,s had ik het over mengsmering, en dit bedoelde ik nu ook! Met gewone benzine,heb je helemaal gelijk,is toch tegen roestvorming van je tank?
Bij oudere motoren zoals jij aangeeft wil na de winter de vlotternaald nogal eens blijven hangen.
Check dat eerst eens, en let op dat je de choke gebruikt maar verzuip hem niet!