kun je een boot trager maken?

ik ben van plan een boot te kopen echter wil ik geen vaarbewijs halen.
een vaarbewijs is nodig als hij sneller dan 20 kilometer per uur kan.
de boot die ik gezien heb kan dat.

is er een mogelijkheid deze boot trager te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb daar nauwelijks verstand van
Hij ziet er zo uit :
http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=bootm.png&res=landing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even iets heel anders....verdiep je. vóór je hoe dan ook gaat varen, wel even in de voorrangsregels op het water!
Ik werk bij een rederij met rondvaartboten, en de schippers klagen steen en been omdat iedereen maar het water opgaat, maar nergens van weet, en zij genoodzaakt zijn om de haverklap een noodstop te maken, omdat de voorrangsregels niet nagevolgd worden....
paulus811
11 jaar geleden
Dat is geen overbodige tip nieuwsgierig.

Antwoorden (6)

Geen enkel probleem. Leg wat zakken zand/grind zo dicht mogelijk bij de boeg.
11 jaar geleden
Je zou de spoed (hoek van de bladen) van de schroef kunnen laten aanpassen maar weet niet of dat wettelijk genoeg is want in theorie kan de boot nog steeds harder dan 20
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is dit makelijk te doen / is dit goedkoop te laten doen? Groet , Olivier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar moet wel door een schroevenfabrikant gebeuren bv. Promac in zaltbommel
je zegt dat je geen vaarbewijs wilt halen, dat is dus afhankelijk van de snelheid van de boot, maar niet alleen daarvan !
bij een boot van 15 meter of langer is eveneens een vaarbewijs verplicht...

antwoord

je kunt een boot trager maken met een lichtere buitenboordmotor.
4 pk is voldoende om zonder gevaar minder dan 20 kilometer per uur te varen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
e enige optie is een lichtere motor, als je een zwaardere hebt en deze "traag" maakt, zal voor de politie niets uit maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de motor laten begrenzen door een erkend bedrijf, deze verzegeld een onderdeel van de motor( bij elke motor weer verschillend) tevens zal je een certificaat krijgen dat je boot niet sneller dan 20km/uur kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt iets tussen de gashendel zodat je niet meer gas kunt geven
Dit moet zo zijn dat je dit niet makkelijk kan verwijderen onder het varen anders geld het niet
De regels zijn op het moment van aanhouding mag je boot niet harder dan 19 km pu
Hoe je dat maakt is hun een rotzorg
Certificaten is oplichting
Plaatje bij antwoord