Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil de maximale snelheid uit mijn boot halen, hoe kan ik bepalen hoeveel pk buitenboordmotor ik nodig heb?

Het is een houten bootje van ongeveer 2 meter lang. hoe kan ik er achter komen hoeveel pk ik nodig heb om hem ong. 20 km p/uur te laten lopen? met maximale snelheid bedoel ik dus 20 km p/uur want dan heb ik net geen vaarbewijs nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het antwoord is afhankelijk van het gewicht van de boot en de vorm van de romp. Met betrekking tot het vaarbewijs zegt de regelgeving dat de combinatie van boot en motor niet sneller mag kunnen dan 20 km/h, onafhankelijk van het aantal personen in de boot, en of die maximale snelheid ook gevaren wordt. Wij verwachten dat, afhankelijk van de antwoorden van de eerdere vragen, het met ca 10 pk al bereikt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boot heeft een maximale rompsnelheid
Dan heeft het nauwelijks zin om een zwaardere motor te gaan gebruiken.
4 pk voor 2 meter is meer dan genoeg, 2.5 zou zelfs al interessant zijn.
En denk erom als hij maar even 20.5 kan ben je de klos.

Tenzij het een mini speedbootje is denk ik dat het ook niet erg comfortabel is om met een groot aantal pk's met een 2 meter te gaan varen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding