Gisteren ben ik na een windkracht 8/9 van de boot af gekomen en nu schommel ik nog steeds. Is dit normaal?

Na een hele onrustige nacht naast de 'machinekamer' en dus een windkracht 8/9 heb ik nu nog steeds wat het gevoel alsof ik op de boot zit. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan had je ook geweten dat de Doggersbank 7-9 had...

Het beste antwoord

Ja hoor. Ik heb het ooit twee dagen gehad toen ik tijdens een storm gevaren had vanaf Newcastle naar IJmuiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe gaat sinterklaas ermee om denk je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schommelen op een boot of schommelen op een paard... ik zie geen verschil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke thanks
+1 voor jou

Andere antwoorden (3)

Och jee, ja vreselijk! Ik herken dit ook... Na een boottochtje op vakantie heb ik er ook welleens een goede nacht last van gehad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker.

Je hoofd heeft gedurende langere tijd moeten compenseren voor het slingeren van de boot. Je sensoren hebben 'geleerd' dat slingeren normaal is, en dus stilstaan een soort van tegengesteld slingeren is.

Nu dat je aan land staat, gaat je lichaam er nog even vanuit dat het slingeren de normale toestand van het lichaam is. Dus wordt nu aan alle sensoren doorgegeven: Hey, je slingert [ten opzichte van de normaal staat: Het slingeren van de boot]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel normaal. Aan bovenstaande antwoorden zou ik alleen nog toe kunnen voegen dat je het ook hebt als je in rustig weer een tijdje op een boot hebt gezeten. Al is het een "lui" motorjacht in stil water, als je na een weekendje weer in je eigen bed slaapt, voel je een soort anti-golf. Blijft meestal 1 of 2 nachten.