hoe moet ik mn boot schilderen met kwast of spuit en hoe zit het met de antifouling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1.2K

Antwoorden (3)

voor de grotere oppervlakken kan je het best een (mohair) roller gebruiken. Voor de antifouling een dikke vachtroller die je ook voor latex zou gebruiken.
Voor lakwerk gebruik je een kwast en waar mogelijk een roller. Voor strak resultaat het gerolde oppervlak even licht natrekken met een kwast met lange haren en een ronde top.
Spuiten wordt soms gebruikt vor het onderwater gedeelte, maar hier heb je wel speciale apparatuur voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aflak werk kan met een goede roller, kwast of eventueel spuit.

Antifouling is dik en kan niet goed door een spuitnorzel heen. Dus moet je met een goede blokkwast of harige roller opzetten.

Ik ben zelf met de renovatie van een schip bezig.
Tip!

Weet of de ondergrond voor de antifouling goed is! Zet geen zachte op harde antifouling. EN goedkoop is heel vaak duurkoop.

Als je boven water schildert neem goede bootlak. Geen gamma of praxis. (Type eens 2ehands bootwinkel vinkeveen in daar zit veel korting)
Zet een primerlaag voor je gaat schilderen op.

Google eens op watersport forum en lees daar heel veel goede tips.
Want alleen verf eropzetten gaat als je het niet goed doet veel teleurstelling opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk is op het forum varen4u rond, daar vind je van allen over schilderen van je boot.

http://www.varen4u.nl