Kan je boot afgepakt worden als je met een te snelle speedboot vaart zonder vaarbewijs ??

Een vriend van me heeft een speedboot met een 40 pk maar hij heeft geen vaarbewijs...kan je boot afgepakt worden als je geen vaarbewijs hebt ??

of kan je alleen een boete krijgen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1.3K

Het beste antwoord

Als je met een boort vaart die te hard kan varen (je hoeft dus niet te snel te gaan op dat moment) kun je inderdaad een boete krijgen als je geen vaarbewijs hebt. Vaar je ook nog eens sneller dan de toegelaten maximum snelheid dan krijg je ook daar een boete voor. Je boot wordt niet in beslag genomen. Houd wel rekening met een boete van minimaal 300 euro. Als je pech hebt kunnen ze je ook nog een boete geven voor het niet kunnen tonen van je vaarbewijs. Als je dan echt pech hebt kijken ze ook nog eens naar de verplichte brandblusser en reddingsvesten (1 p/p)

Meestal geven ze je niet een boete voor alles maar voor maar 1 overtreding. Je boot afpakken hoort daar niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ja die boete van rond de 300 euro had ik al gezien....dat is niet niks!! en reddingsvesten en brandblusser zal ik dan wel zorgen dat het er ligt. Bedankt voor de verdere informatie....drm Beste antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de vele informatie! :)

Andere antwoorden (1)

Nee, alleen een boete:
Varen zonder geldig vaarbewijs: 300 euro