Ik heb net een 2e hands Buitenboordmotor gekocht ik laat hem nog ongeveer 5 weken stil staan moet ik dan de benzine eruit halen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten

Het beste antwoord

Het hoeft niet persé, het ligt er ook aan hoe lang de motor bij de vorige eigenaar heeft stilgestaan. Maar als ik een 2e hands bbmotor zou kopen, zou ik hem toch even helemaal nazien, bougies eruit en schoonmaken/afstellen of vervangen, tandwielolie in het staartstuk vervangen, en dan ook maar de oude benzine wegdoen en verse erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja heb niet zo veel verstand ervan xD ben 15 en heb hem net gekocht , moet de boot nog kopen maar hoe doe je dat precies dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de motor rechtop. Onderaan het staartstuk (bij de propellor) moeten 2 schroeven zitten, 1 aftapschroef en 1 vulschroef. Draai die eruit en zet een emmertje of groot blik eronder. De oude olie zal eruit lopen. Als hij leeg is draai je de onderste schroef er weer in. De nieuwe olie zit in een plastic tube. Steek de tuit van de tube in het gat van de bovenste schroef en knijp hem leeg tot het gat overloopt. Draai dan de 2e schroef ook weer op zijn plek, wel nieuwe pakkingringen gebruiken. Als je met een bougiesleutel de bougies hebt verwijderd, op het type nummer letten en hetzelfde type of vervangtype weer kopen. Met voelermaat de electrodenafstand stellen op 0,6 mm. Als je bij een servicebedrijf nieuwe bougies en olie koopt kunnen zij je daar alles over vertellen.

Andere antwoorden (1)

nee hoor dat hoeft niet 5 weken kan geen kwaad het wordt aangeraden als je hem voor maanden of langer stil laat staan dan heb het wel nut