Hurley 700 met osmose, is dat verstandig?

Ik kan goedkoop aan een Hurley komen maar met osmose, is dat schadelijk of kan ik gewoon doorvaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
1.6K

Het beste antwoord

Bij het woord osmose denkt men vaak aan de dood van de boot. Terwijl dat best wel meevalt

Osmose betekent werk de komende winter, Als de prijs laag is en je bent handig is het prima zelf op te knappen.

osmose is een belletje die als je die openprikt een soort zurige azijn lucht geeft. Die zul je allemaal moeten openmaken en schoonkrabben. Dan zul je op zoek moeten bij de verfhandel naar een juiste plamuur en coating.
De boel weer opschilderen en onderkant weer in antifouling.

Er is 1 woord. Schuren schuren schuren, want dat moet je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zal er zeker wat aan moeten laten doen. Misschien kun je er nog even mee doorvaren, maar er lang mee doorvaren is niet verstandig, afhankelijk van de ernst van de osmose. Of het verstandig is om de Hurley te kopen is een kwestie van een rekensom maken. Zoek uit wat het in jouw geval ongeveer zou gaan kosten om de boot tegen osmose te (laten) behandelen. Die kosten moet je zeker bij de vraagprijs optellen om te kunnen beoordelen of het dan nog steeds een goedkope aankoop is.
Zie de bijgevoegde linken voor informatie over osmose en de behandeling er tegen.