Waarom nog steeds geen echte amfibische voer/vaartuigen in het verkeer?Met landingsplaatsen voor in en uit varen en rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten

Het beste antwoord

Het zou inderdaad wel een manier zijn om de files te omzeilen. Maar alleen maar in een waterrijk landje als het onze.
Ik voel er wel voor, maar dan moet het wel opschieten in het water, dus dan wil ik alleen deze:
http://www.youtube.com/watch?v=JLUDHGMlxQQ
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met een Hoovercraft heb je ook veel mogelijkheden, maar er was al decennia geleden (jaren 60) een amfibievoertuig op de markt, wat helaas nooit een succes is geworden. Hij heette de Amphicar.
Het was een internationaal project van Hans Trippel.
Italiaanse carosserie, Triumph motor, Porsche versnellingsbak.
Max. snelheid op land: 110 km/u
op het water: 12 km/u

er zijn er zo'n 4000 van geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat amfibische voertuigen niet efficient zijn,het zijn geen auto's en het zijn geen boten,ze vreten veel meer energie door de dubbelle aandrijving en besturing enmoeten ook nog zwaarder zijn als een "echte" auto of boot.tel daar de infrastructur bij op die extra aangepast moet worden en dan zie je zelf al dat dat geen groot succes kan worden, de enige organisaties waar dit wel kan zijn legers die dergelijke voer(vaar)tuigen gebruiken als landingsvoertuig om te landen op kusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij heb je nog niet naar mijn filmpje gekeken :)
OMDAT HET VERKEERSTECHNISCH EEN PUINHOOP OPLEVERD!

Toegevoegd na 21 seconden:
sorry voor de caps....