Waarom piepen mijn remmen (auto) opeens?

Ik merkte toen ik vanochtend naar mijn werk reed dat mijn remmen piepen. Het is alleen als ik wat harder rem, als ik heel zacht rem hoor ik niets. Ik heb hier nooit last van gehad, kan dit komen door de kou? Ik vind het raar dat dit opeens uit het niets is gekomen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heeft duidelijk met vocht te maken. Wij verkeren momenteel in een vorst/dooi-situatie. Als je een paar keer fors remt wordt het remsysteem daardoor opgewarmd en zullen de 'piepjes' snel verleden tijd zijn.....

Waarschijnlijk komt het door het weer! Een paar keer hard remmen wil soms wel eens helpen, anders moeten de remmen even schoongemaakt worden! En eventueel de remvoering licht opruwen met schuurpapier. dit is een klein klusje voor een monteur, en je hebt gelijk de zekerheid dat alles ok is en kun je veilig de winter door! Als je remvoering versleten zou zijn dan lijkt het meer op het geluid van een trein die stopt op een station, dan hoor je staal op staal.

Hoi, de remmen kunnen gaan piepen als ze versleten zijn of als ze nog niet zo oud zijn zou het kunnen dat ze geen orginele rem blokken hebben gemonteerd universele rem blokken willen ook wel eens gaan piepen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100