Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft al een deense 'EU'-kentekenplaat gezien?

Denemarken heeft als laatste het kenteken met EU logo en landcode DK ingevoerd, maar ik heb deze kentekenplaten nog nooit gezien. Van alle overige EU-landen heb ik wel de europese kentekenplaten gezien. Iemand in Denemarken geweest onlangs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gisteren 1 zien rijden! Gewoon in Nederland (rond Utrecht ergens). Het zal even duren voor we ze vaker zullen zien, maar dat komt natuurlijk omdat nog niet alle auto's het daar al hebben, maar Denemarken ligt best dicht bij,dus als je net over de grens bij Duitsland bent (in het Noorden bijv) dan zal je ze wel vaker tegen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er laatst één zien rijden in België. Overigens heeft België ook nog niet de blauwe band officieel in het nummerbord. Er zijn mensen die die in hun voor nummerbord hebben, maar dat is niet verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik let er al een tijdje op (ik heb een kenteken-'tik') maar tot nu toe dus nog steeds niet gezien. Ook in Denemarken is het EU-kenteken optioneel, niet verplicht dus.
Ik heb er laatst een in Nederland gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding