Bestaan er infrarood apparaten om auto's open te maken?

Zo ja. hoe zien deze eruit en hoe werken ze?

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik ben niks van plan. Maar mijn vraag is kun je die signalen kraken. Zo ja met wat voor apparaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sjaan: dat vraag ik me ook af. In zijn andere vraag wil hij een programma om zijn stem mee te kunnen veranderen, en hier vraagt hij naar een apparaat om auto`s open te maken. Ben niks van plan, zegt hij dan. Vaag. Erg vaag!

Antwoorden (5)

de afstandsbediening van de protieren die werken op infrarood
en je hebt ze in verschillende vormen

Toegevoegd na 22 seconden:
portieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Jammer, maar helaas.
Misschien dat er vroeger ooit infrarood is gebruikt, maar het is onpraktisch, omdat je veel te gericht moet zenden en er mogen zich geen obstakels tussen de zender en ontvanger bevinden.
De huidige afstandsbedieningen werken niet met infrarood, omdat je infrarood moet richten op de ontvanger, zoals de afstandsbediening van bijv. de t.v.
De afstandsbediening van een auto werkt met een radiografisch signaal. Hierdoor kan je vele malen meer verschillende zenders/ontvangers maken, zonder dat ze elkaar beïnvloeden.
Met infrarood heb je een beperkte bandbreedte aan mogelijkheden.
jc54
13 jaar geleden
Een jaar of 10 geleden gebruikte ik m'n Palm III met het programmaatje "Omniremote". Het leuke eraan was dat hij ook een 'leerfunctie' heeft en probleemloos kon ik de infrarood alarm- en centrale deurvergrendeling systemen ermee kopieeren.

Mensen waren dan stomverbaasd om te zien hoe ik in een seconde of 2 hun code kon kopieeren. Ook waren er in die tijd een aantal horloges met een dergelijke 'leerfunctie'. Ook de radiografische broer kan met apparatuur uitgelezen worden, maar dat is een stuk moeilijker
Ik heb overigens nooit misbruik van de kopieën gemaakt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen denken dat je het signaal kan opnemen terwijl de bestuurder zijn portier opent en daarna zelf terug afspelen. Dit zal echter niet werken: zowel de zender (sleutel) als de ontvanger (auto) hebben beide een code-generator die synchroon met elkaar moeten lopen. Het volstaat dus niet het signaal op te nemen, je moet ook de code kraken.
Maar wat als er op de sleutel gedrukt wordt als de auto niet in de buurt is, dan lopen de codes niet meer synchroon? Klopt, maar om die reden is ingesteld dat er een paar honderd codes mag afgeweken worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met andere woorden, voor eenvoudige toepassingen zal misschien wel zo'n apparaat bestaan, maar voor auto's zal dit niet al lang niet meer werken.
(Afgezien van feit dat er ook geen infrarood meer gebruikt wordt hiervoor.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je kan geen portieren openen met infrarood zenders of dergelijke. Wel zijn er momenteel auto's die een sleutel hebben die infrarood zijn maar daar kunnen ze alleen de auto mee starten. Hierin zit wel een zender om de deur te openen maar deze werkt anders.