Ik heb telkens water staan bij de voetenplek van bestuurderskant en passagier er achter , verder nergens iemand idee waar DIT weg kan komen ?

Het is een Seat Toledo uit '99 . Ook al staat de auto stil en het heeft geregend dan is de mat , het tapijt eronder helemaal nat , er staat zelfs water . Verder is niks nat geen zijkant of iets dergelijks ...we hebben de doppen uit de bodem al gecontroleerd maar die zijn goed .
Dit moet toch ergens vandaan komen, wie kent dit accefietje???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
40.4K

Antwoorden (10)

zit er misschien een roestplekje / gaatje bv onder de motorkap daar waar dat geultje zit of bij je dorpels
het water kan daar naar binnen druppen
hebben wij ook eens gehad even opschuren en aansmeren zal dan probleem misschien verhelpen
suxces
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het toch via je voorruitrubber naar binnen komt.
Dit is natuurlijk een gok maar om het zeker te weten zou je een beetje talkpoeder kunnen strooien op de plaatsen waarvan je vermoed waar de lekkage zou kunnen zijn. De sporen die je in het talkpoeder ziet, wijzen jou in de juiste richting. Mocht het deze rubber zijn, dan is het een kwestie van opnieuw afkitten. Een tip hierbij is om wel eerst alle oude kit te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Ladivaloca;

Kijk ook naar de kachelradiator, die kan wel eens lek zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de airco....slangetje los heb ik meegemaakt. Auto leek wel een rijdende badkuip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat er bladeren via het rooster onder de voorruit zijn gevallen en daar iets verstoppen waardoor er water in blijft staan dat doorlekt.
Ik vermoed dat ik in mijn auto ook zoiets heb, want bij mij lekt het water bij het gaspedaal terwijl er niets vanuit de motorkap komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan idd de airco zijn. Bijrijder had waarschijnlijk eens de slang met de voet eraf geduwd. Gevolg; steeds natte voetenmat. Slang weer bevestigt en probleem opgelost.

Hopelijk bij jou ook het geval, want was eenvoudig te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi voor zover bekend heb ik geen airco in deze auto zitten , maar ik zal het in ieder geval even zo aan mn vader voorleggen , want hij komt er zo even naar kijken , of hij het kan vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dan is mijn verklaring wat onwaarschijnlijk voor jou probleem. Succes met zoeken.
Hoi Ladivoloca,

Zoals ik het lees zit de afvoer onder je paravent (de plaat waar de ruitenwissers zitten) verstopt door blaadjes e.d.
Dit zit direct boven je voeten en heb dit al veel meegemaakt op mijn werk

Als je een beetje technisch bent kan ik je evt een mail sturen hoe je het kan doen, anders even naar de dealer.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Leonard , We hebben inderdaad vanmiddag een heleboel blaadjes ed verwijdert , en toen heel veel emmers water er door laten stromen.
Ik hoop dat het probleem nu is opgelost .
Ik zelf ben niet zo heel technisch ( vrouwen he :-) ) , maar mn vader wel .
Zou je me misschien willen laten weten of dit de goede manier was hoe we dit hebben opgelost , of hoe we dit nog beter kunnen doen ??
Groetjes en bedankt voor je antwoord ,Ladiva Loca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ladiva Loca,
Jullie zijn dus lekker bezig geweest :)
Als ik het zo lees hebben jullie het goed gedaan, als de emmers water via de afvoerkanalen wegliepen en er kwam niks in de auto moet het goed zijn !
Stond er trouwens veel water in de ruimte ?
Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader zei dat het behoorlijk wat was wat er aan water stond als je vóór de auto staat aan de rechterkant in het hoekje stond iets van 2 cm water , en een hele boel blad . De eerste emmer liep kalmpjes aan weg maar de rest ging een stuk vlotter . Mijn pa had het er over dat als dat water ( regen) daar niet via die afvoer weg kan dat het dan zelf een weg zoekt en dan hoeft het maar een klein gaatje te zijn waardoor het naar binnen kan . Ik heb er nu allemaal kranten in gelegt en een vochtvreter zodat het water er uit kan en nu maar in de gaten houden of het afgelopen is .....tja en anders verder zoeken :S. Het is misschien wel een oude auto maar verder ziet hij er nog heel netjes uit en loop altijd zo door de keuring , dus het zou jammer zijn als ie door zoiets nou zou gaan wegrotten .
Bedankt voor je reactie ;)
Groetjes Ladiva Loca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord Leonard waar de vraagsteler mee geholpen is. Van mij een plus voordat de vraag gesloten word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel natuurlijk vraagsteller en wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ladiva Loca,
Daar heeft je vader gelijk in dat het water dan zelf een weg zoekt !
Je mag trots op zo'n vader zijn ..
Ik ben er zeker van dat het probleem opgelost is.
Om het vocht sneller uit je auto te krijgen, zou je eens bij een caravanbedrijf langs kunnen gaan,die hebben elektrische ontvochtigers die binnen 1 dag het vocht opvangen. Scheelt weer beslaan van de ruiten en muffe lucht ! En nee, het is geen "oude"auto, wat is oud ...Ik heb zelf een Opel kadett B uit 1970 (voor de hobby danwel) en die loopt echt niet vol met water hoor ;) Gewoon goed onderhouden je Cordoba en als er wat is lees ik het wel weer, en kan je vader het weer oplossen haha Groeten Leonard
Ik had dit probleem ooit met een opel D kadett.

Totdat ik ontdekte dat er een gaatje in de bodemplaat zat door roest en rottigheid!

Zat in hevig noodweer in spanje vlakbij barcelona, met ongeveer 15 cm water in de auto, toen ik op een droogstuk aankwam en de auto op een helling zette liep alles eruit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het de rubbers van je ruitenwissers, in je paravaan. Deze kunnen uitgedroogd of kapot zijn, en gemakkelijk zelf te vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een deur rubber zijn waar een haarscheurtje in zit en het regenwater door naar binnen komt, het kan een een doorgang rubber zijn tussen de motorplaat en de cabine die versleten is. Hoe is de dop onder je antenne, kan daardoor het water naar binnen komen, en langs een daksteun boven je hemel naar de plek druppelt of loopt waar het water allemaal nu ligt.

Bijvoorbeeld: een Dak antenne zit door je dak heen, deze kan net boven een dakbeugel zitten waar het water door opgevangen wordt, het water loopt naar de laagste kant en waarschijnlijk waar het nu ligt.

Advies: Parkeer je wagen eens een paar dagen anders om, eens kijken of hij dan nog steeds nat wordt aan de binnenzijde. Kan ook met wind en regen te maken hebben dat de deur rubber van de passagiers kant versleten is.

Wie niet waagt, wie niet wint.
Succes !!