Auto er recht voor zetten. Koppeling exact boeven haak.
koppeling naar beneden draaien en er voor zorgen dat de vergendeling erop slaat (Vaak te zien aan groene kleur die zichtbaar wordt. Losbreekreminrichting juist vastzetten. Wieletje indraaien en borgen. Lichten controleren. Rem lossen en rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dop eraf(als die er is), caravan erop vast maken, licht eraan welke caravan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad, licht aansluiten lijkt me ook wel belangrijk.
Kogel vrij, aankoppelen, verlichting aansluiten.
Verlichting controleren, controleren of caravan goed vastzit op trekhaak ( iets omhoog liften al dan niet met neuswiel). Heel rustig optrekken en even remmen voor een laatste controle vwb het koppelen. Tot slot controle inboedel caravan (staat alles vast) zowel in als extern (staat er niets meer open of hangt er nog iets los)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie bron voor een instructiefilmpje over af- en aankoppelen van een aanhanger.