Hoeveel zal ik extra terugkrijgen voor mijn auto vanwege de weinige kilometers?

Ik heb een auto van 11 jaar oud, heb deze als demo-auto gekocht toen hij nog geen jaar was. Er staat nu 44000 km op de teller, dat is natuurlijk heel erg weinig voor een auto van 11 jaar. Ik heb nooit schade gereden en de auto heeft altijd zijn onderhoudsbeurten gehad.
Heeft iemand een idee wat die weinige kilometers mij extra kunnen opleveren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo Jill,

Als de onderhoudsboekjes netjes zijn afgestempeld door de merkdealer kan een particuliere koper eerder toehappen
Dus maak hem lekker schoon, en maak foto's van de auto en van het afgestempelde onderhoudsboekje en dan op Marktplaats zetten.
Met een beetje geluk kan je €500 meer voor je auto krijgen.

Als je hem inruilt bij een dealer of handelaar krijg je er niks extra's voor.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat dit heel erg merk-afhankelijk is, kan je het beste even zelf je gegevens invoeren:

http://www.zomoto.nl/searchmycar.aspx

en dan krijg je een schatting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Jill;

Bij een leeftijd van 11 jaar is de kilometerstand meestal niet meer van zo grote invloed als bij jongere auto's. Ten eerste omdat de auto sowieso voor een groot deel is afgeschreven, ten tweede omdat de algehele staat van onderhoud veel belangrijker is. Het feit dat een auto weinig kilometers heeft gedraaid is op zichzelf niet zaligmakend. Veel belangrijker is hoe deze kilometers zijn gemaakt; een auto die veel lange afstanden heeft gemaakt en 144.000km heeft gedraaid kan zelfs technisch in een betere staat verkeren dan een even oude van hetzelfde model die slechts 44.000km heeft gedraaid, maar daarbij overwegend korte ritjes met koude motor heeft gemaakt. En dan maakt het ook nog uit wat voor type auto het is; grote auto's behouden na tien jaar of meer en twee ton op het klokje makkelijker hun waarde dan kleintjes met zo'n stand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord dat het bij die leeftijd nog weinig uitmaakt daar sluit ik me bij aan.

Als toevoeging is mijn ervaring dat verkopers/inkopers van auto's een argument wat een hogere VERKOOPprijs onderbouwt al snel van tafel vegen als het gaat om de INKOOPprijs.

Omdat veel particulieren er nog steeds van uit gaan dat een lage kilometerstand per definitie beter is zou ik proberen de auto particulier te verkopen en bij de aanschaf van de nieuwe auto korting te bedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er ook heel erg vanaf wat voor auto het is denk ik. Een Golf bijvoorbeeld zal wel wat meer opleveren maar een minder courante auto zal dat niet uitmaken. Het is zoals eerder gezegt ook niet zo dat de auto veel meer waard is maar vooral een particulier zal hier waarschijnlijk wel waarde aan hechten.

Aan de andere kant kan je ook zeggen dat korte afstandjes slecht voor een auto is. Jouw auto heeft een gemiddelde van 333km per maand. Als nu iemand jouw auto zal kopen en er gewoon gemiddeld mee gaan rijden wat betekend dat hij 4x zoveel gaat rijden de auto ook problemen kan gaan vertonen omdat hij dat niet ''gewent'' is.

Het is zowiezo belangrijk dat een auto met zo'n km stand alle boekjes ingevuld heeft anders zal het snel argwaan opwekken en gaat men twijfelen of de teller niet is terug gedraaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat jij die auto bij een garage of handelaar aanbied zullen ze je confronteren met de leeftijd van de auto!
Maar wil jij hem later bij de desbetreffende garage of handelaar terugkopen dan is die lage km stand op eens helemaal geweldig en schrik je van het prijskaartje!

Als je hem persee wilt verkopen, probeer het dan particulier! Als jij kunt aantonen dat de kmstand origineel is en je hebt je onderhoudsboekje erbij of eventueel bonnen van de onderhoudsbeurten/reparaties dan zul je hem makkelijk voor een iets leukere prijs kunnen verkopen!

Maar waarom een goede auto wegdoen voor weinig?
Ik zou hem gewoon zelf nog ff doorrijden, want gezien je kmstand rij je niet veel! Hoe langer je er zonder problemen mee rijdt des te goedkoper wordt je auto voor jouw!