Wat is de goedkoopste kleine nieuwe auto op dit moment?

Ik bedoel dan een stadsauto.
Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat er airco inzit.
Dat ie mrb-vrij is, is natuurlijk meegenomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De Chevrolet Matiz is de enige nieuwe auto met airco onder de 8000 euro. Teweten: 7831 euro.
De goedkoopste auto is de Kia Picanto: 6995 euro.
(Betref basismodellen, zonder extra's.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat blijft toch heel persoonlijk. Ga je voor kwaliteit, uitstraling, ruimte enz.

Kleine auto's zijn er genoeg. Een Dacia b.v. al v.a. 6000 euro. Maar een Kia geeft weer 7 jaar garantie, dat is ook wat waard. Tegenwoordig heeft de Renault een heel klein elektrisch auto'tje. Ideaal voor alleen in de stad.
De Toyota Aigo is ook een hele goede auto onder de 10000 euro.

Ik zou je willen adviseren om naar een paar verschillende dealers te gaan en ze uit te proberen. Alleen goedkoop zegt niets, soms ga je een proefrit maken en wil je absoluut niet in zo'n auto rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goedkoopste kleine nieuwe auto op dit moment is : De Tata Nano !
De goedkoopste uitvoering is €1700,-
Met een airco zal hij iets duurder zijn :)

Toegevoegd na 15 minuten:
komt echt op de Europese markt http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=5597
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Jill;

De Kia Picanto is de auto met de laagste catalogusprijs op dit moment. Of het ook de goedkoopste is kun je pas becijferen als je er een paar jaar mee hebt gereden. Persoonlijk zou ik eerder een jonge gebruikte auto kopen en op die manier veel afschrijving omzeilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar de modellen van Dacia