Wat is zuiniger?

Als je zonder caravan naar Italie rijdt mag je 120 km/uur. Als je met caravan gaat mag je maar 90 km/uur.
Als je harder rijdt verbruikt je auto meer maar als je met een caravan rijdt moet hij harder werken en verbruikt hij ook meer. Maar wat is nu het zuinigste, met of zonder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Zonder caravan is goedkoper.De trekkracht die de auto moet uitvoeren met een caravan,maakt het met caravan duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met caravan is volgensmij het voordeligst.
Een auto rijd qua benzine toch op de snelheid?
De snelheid bepaald volgensmij de verbruiking van brandstof?.
Of heb ik 't nu aan 't verkeerde eind? :$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil in verbruik tussen 90 en 120 km/uur is veel minder dan het verschil in verbruik tussen met of zonder caravan.
Dus zonder de caravan is het zeker zuiniger!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Werk;

Een auto met caravan bij 90km/h verbruikt veel meer dan dezelfde auto zonder bij 120km/h. Die met caravan draait weliswaar minder toeren, maar de motor vraagt meer brandstof om dat vol te houden, deels omdat de lading zwaarder is, deels omdat de rolweerstand hoger is, maar vooral vanwege de veel slechtere luchtweerstand. Ook zal de caravanrijder bij hellingen eerder moeten terugschakelen om er tegenop te kunnen komen, wat ook weer extra brandstof kost. Zelfs bij dit snelheidsverschil zal het extra verbruik toch al gauw boven de 35% uitkomen.