Kan het kwaad dat er water lekt in mijn auto laatst kreeg ik zo een plens over mijn voet, zie toelichting

Naja het is niet elke keer lekken zo af en toe krijg ik een plensje over mijn voet, ben benieuwd hoe dat kan en of het kwaad kan, de auto moet gauw voor de apk kijken ze daar dan ook na?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor auto gaat het?Misschien is er iemand die door het type auto wat je hebt,antwoordt kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opel corsa overigens zonder airo van bouwjaar 2001

Het beste antwoord

Hallo Rietje,

Zoals ik het lees zit de afvoer onder je paravent (de plaat waar de ruitenwissers zitten) verstopt door blaadjes e.d.
Dit zit ook direct boven je voeten, en dit komt veel bij Corsa's e.d voor

Als je een beetje technisch bent kan ik je evt een mail sturen hoe je het kan doen, anders even naar de dealer.

Kwaad kan het op de lange duur zeker, omdat het water op de bodemplaat blijft staan, en zal gaan roesten.
Op korte duur is het gevaarlijk, omdat je ramen snel zullen beslaan (minder zicht )

Bij de APK kijken ze hier niet naar, je kan wel vragen of ze het voor je willen oplossen.

Succes ,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat kan wel kwaad,
Dat betekent dat er ergens een lek zit die er niet hoort.
Als je er niks aan doet is de kans groot dat het steeds verder open gaat en gaat roesten.
ik zou er zo snel mogenlijk even naar laten kijken.
Ik denk ook wel dat ze dat bij de apk zien ja
13 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk is het de aircovocht. Laat het even nakijken en de filter vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat de afvoer van je airconditioning verstopt zit. Er niets aan doen is natuurlijk niet goed voor je auto omdat het vocht ergens op de bodem blijft staan en roest kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het water gaat uiteindelijk roest veroorzaken dat natuurlijk niet goed is voor de auto. Je krijgt op den duur misschien zelfs gaten of een zwakke bodem. Ook is dit punt geen standaard apk punt. Bij een apk worden de belangrijkste punten gecontroleerd of ze op dat moment nog goed genoeg zijn,soms zijn punten in mindere conditie maar worden ze alleen geadviseerd. Het waterprobleem zul je dus apart moeten aangeven en valt buiten de apk maar is toch zeker wel de moeite waard om erna te laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan kwaad, want water kan zorgen voor roest, en dan gaat je auto veel minder lang mee. Bij de APK kijken ze niet naar dat soort dingen, maar je kan er wellicht om vragen om eens te kijken waar het dan vandaan komt. Bij dit type corsa zou ik er zeker iets aan doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga mee in het antwoord van leonard, danwel dat er een raamrubber beschadigd is geraakt.
Dit was bij mij het geval waardoor ik bij de voeten lekkage kreeg.
Doe wel wat met de lekkage, iedereen heeft het over roest, maar achter je dashboard loopt een hoop electronica die sluiting (of erger) kan gaan maken door vocht
Overigens controleer ook eens (voor de winter) of er water staat onder je bekleding thv de voeten.
Onder je bekleding zit nl meestal een dikke isolatielaag die zich helemaal volzet met water, levert aangevroren ramen op in de winter, maar dan aan de binnenkant en een vies muffe geur.