Als ik 20 liter benzine in de garage bewaar en het na ongeveer 1 jaar in mijn auto giet. Kan ik dan voor verassingen komen te staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
11.5K

Het beste antwoord

Zeker weten van wel met de samenstelling van de huidige brandstof ! Om benzine zolang te bewaren kom je een toevoeging aan het gebruiken zoals het benzine houdbaarheid middel Forte 2 of het middel van Briggs en stratton . Dan zou het kunnen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, als je de 20 liter in een goed afgesloten jerrycan hebt opgeslagen, dan is er niks aan de hand en zul je niet voor verrassingen komen te staan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee, geen verassingen, wel is het raadzaam om de oude benzine met nieuwe benzine te mengen omdat het mogelijk is dat er wat vocht in is gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, je komt niet voor verassingen te staan. De benzine van tegenwoordig geeft geen gomafzetting meer. Dus kan je de benzine na een jaar nog prima gebruiken.
Blijft wel de vraag brandveiligheid voor jou (en buren) staan! Maar dat vroeg je niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1,en hoe zit het met dieselolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GoeieVraag EEF. In mijn keukenkastje staan nog 2 flessen zonnebloemolie, 1 fles arachideolie en nog wat olijfolie. Maar deze oliën zijn net als diesel niet zo licht ontvlambaar als benzine.
Wel oppassen met zelfgemengde 2-takt benzine (allicht niet voor een auto dan) want deze kan wel volkvorming vertonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je het goed afgesloten bewaart, is de benzine wel zo lang houdbaar. Wellicht dat als je het erg lang bewaart, je wel een klein (verwaarloosbaar) vermogensverschil ervaart, maar kwaad kan het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan kan je wel voor verrassingen komen te staan!

Er worden tegenwoordig zoveel toevoegingen in de reguliere benzine gestopt dat na een jaar een goede verbranding niet meer wordt gegarandeerd. Dat merk je als je een machine hiermee probeert te starten. De 'markt' heeft hierop 'ingespeeld' en levert een houdbare bezine met veel minder dopingen. Zie de vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/benzine-houdbaar.25268

Aspen zijn een houdbare motorbrandstoffen voor zowel 2- als 4-takt motoren. Deze brandstoffen zijn niet aan veroudering onderhevig en hebben een houdbaarheid van meer dan 10 jaar!

De 2-takt brandstof is reeds voor u gemengd en heeft dus de juiste mengverhouding voor uw machine. Dus geen vastlopers door verkeerde olie of het niet juist mengen van de vloeistoffen.

Los van de houdbaarheid kent Aspen nog enkele grote voordelen. Door de lage interne vervuiling dalen de onderhoudskosten aanzienlijk en kunt u er vanuit gaan dat u over bedrijfszeker materiaal kunt beschikken. Daarnaast kent Aspen een veel lagere uitstoot van schadelijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd een tregter met een pantie er over heen en dan er in gieten dat werk als een soort vilter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zo lang bewaren ? Het is geen wijn!! Het wordt er misschien niet veel slechter van, maar absoluut niet beter. Met mij als buurman, zou je problemen krijgen! Wat bewaren mensen toch een vreemde dingen!