Heeft het zin om een sticker "Baby On Board" op een auto te plakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5K

Het beste antwoord

1) Je kunt die sticker niet zien als je een veilige afstand houdt.
2) Die baby zit de helft van de tijd *niet* in de auto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Wat mij betreft niet. Ik rij niet anders als ik achter een auto met baby zit dan wanneer ik achter een auto zonder baby zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik ook niet. Ik vraag me af wie er dan denkt dat het wel werkt. :)
Het ligt eraan wat je doel is...als je kenbaar wilt maken dat je een kind hebt waar je voorzichtig mee bent heeft het zeker zin. Als je de sticker plakt in de hoop dat mensen rekening met je gaan houden als bestuurder denk ik dat het geen zin heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Penny;

Ik vind dat grote onzin. Als er iemand zich bewust moet zijn van zijn rijgedrag is het degene die de auto bestuurt waar dat kind aan boord is.

Toegevoegd op 29-04-2009 11:36:24
Gelukkig, ook hier weer een duimpje omlaag. Ik zie het als een verkapte erkenning van mijn eigenzinnige meningen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt misschien alsof ik dit niet serieus bedoel, maar dat is wel zo.

Ik denk dat je net zo goed een sticker met kleine lettertjes achterop kunt hebben waarop staat: "Als je dit kunt lezen rijd je te dicht achter me".

Ik denk namelijk dat stickers in het algemeen meer afleiden dan ze eventueel goeddoen. Daar komt bij dat zowel de bestuurder van het voertuig met de baby als de overige verkeersdeelnemers sowieso al voorzichtig moeten zijn, ongeacht of ze zich er nu van bewust zijn dat er een baby in een voertuig bevindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens!
het enige wat je er mee bereikt denk ik is als je een ongeluk krijgt ik/men in het wrak zoekt of de baby er ook in ligt. zo'n hummeltje zou anders misschien over het hoofd gezien worden.
dus misschien heeft het wel zin, ik heb het nooit zo'n sticker gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zo'n sticker alleen een gevoelseffect geeft op anderen die ook net een baby hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die sticker is er alleen maar om aan te geven dat je een trotse ouder bent. Heeft niets met rijgedrag te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige zin die een dergelijke stikker heeft is het voeden van het gevoel van trots van de ouders. De buitenwereld zal het een worst wezen of er een baby in de auto ligt. Bovendien wordt de stikker er niet afgehaald als de autobezitter een keer zijn baby thuis laat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degene die de sticker kleven zijn terecht bezorgde ouders en rijden, hoop ik , verkeersvriendelijk. Toch maak ik de kritische bedenking van dat het te doen is "Hé, ik rijd met kinderen, laat me dan lekker in tweede file staan, of bellen al rijdend of keuvelen met de buurvrouw" Als je hem kleeft, wees dan een heer in het verkeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het heeft zin.
er waren eens 2 audi's die hadden een wedstrijdje achter mij en kwamen steeds dichterbij.
ze waren voor iedereen nog onverschillig geweest maar ik had serieus de indruk dat ie even inhielt.
+ ik word nooooit meer gebumber kleefd

gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe slaat het natuurlijk nergens op en dient je rijgedrag altijd zo veilig mogelijk te zijn. Het enige wat ik denk is dat je, als je de tekst op een auto leest, al is het in een flits, even denkt aan veilig/save rijden. Enne..
dat kan nooit kwaad.