Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten er minder reclameborden langs de weg?

Laatst las ik dat er plaatsnaamrichtingborden niet geplaatst mochten worden omdat te veel informatie verwarrend zou werken op de weggebruiker. Nee, dan al die reclameborden met aantrekkelijke dames, bewegende beelden e.d. Die zijn juist bedoeld als aandachtstrekkers en leiden dus veel meer af.
Wie verdient er aan al die reclameborden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
506

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja (er moeten minder reclame borden langs de weg in mijn opinie).

De adverteerder (die verdiend er aan / hoopt er aan te verdienen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beginnend met je laatste vraag: De reclamebureau's welke ze neerzetten verdienen er handenvol geld aan.

De beslissing of er minder van deze borden langs de weg moet staan is aan de overheid. Totnogtoe heb ik ze zelf nog niet als storend ervaren. Vooral het bilboard van sloggi vind ik totaal niet storend haha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Op wegwijzers zoek ik specifieke informatie. Die moet dus beknopt zijn, anders wekt het verwarrend.
Reclameborden hebben een geheel andere funktie en leveren geen verwarring op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ook op vrachtwagens moeten de (verleidende) reclames verdwijnen. Ze trekken de aandacht van de bestuurders en kunnen ongelukken veroorzaken. De plaatsnaamrichtingborden zijn niet interessant zolang je de weg weet. En weet je de weg niet, dan hebben de meeste mensen een tomtom oid in de auto. Dus een kleine gros mensen lese de richtingsborden.

Afschaffen die reclames op de weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we iets moeten verminderen langs de weg, zou ik kiezen voor de bomen. Hoe vaak het niet voorkomt dat mensen zich tegen een boom te pletter rijden, is niet te tellen. Het lijkt mij veel veiliger als er een soort uitloopzone naast de weg zou zijn, in plaats van een rij bomen. Een vangrail werkt natuurlijk ook beter!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ja ben ik helemaal met je eens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding