Wie heeft er verstand van auto's?met betrekking remmen

Ik heb een ford kaatje en bij de keuring waren remblokken niet zo goed meer.,na de keuring moest ik idd hard op rempedaal trappen,wat ik voorheen niet gemerkt had.naarmate ik weer langer reed leek het wel goed te gaan. een andere garage had het evt over de rembekrachtiger die lekte? maar zit nog wel vloeistof in.
nu heeft een vriend nieuwe blokken er in gezet,maar sindsdien remt hij nog minder goed ,moet echt pedaal flink induwen. waar kan dit aan liggen? vriend had gebeld naar garage maar kan meerdere oorzaken hebben dan bekrachtiger of blokken. graag andere suggestie dan naar garage gaan,maar optie mogenlijkheden benoemen graag
bijvoorbaat dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

ik denk dat je de remleidingen beter kan laten ontluchten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Naar de garage gaan" lijkt me toch echt de beste optie.
Aangezien jij en je vriend er blijkbaar niet genoeg verstand van hebben.
Remmen zijn niet iets wat je maar een beetje provisorisch maken kan.
Remmen moeten goed werken anders ben je voor jezelf, maar zeker ook voor anderen een gevaar op de weg.

Overigens remmen nieuwe blokken eerst altijd (even) minder goed. e moeten een beetje "ingeremd" worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garage heeft gelijk,
moeilijk om een antwoord te geven. Normaal gesproken moet je na het vervangen van de remblokken niets merken.
Zakt het pedaal weg kan dat duiden op een lekkage ergens in het systeem.
Kijk eens aan de binnenkant van je velgen, als een cilinder lekt zie je vaak een klein oliespoortje lopen aan de binnenzijde van de velg.
kijk ook eens naar het nivo van de remvloeistof, deze moet altijd boven het minimum staan.
Maar goed ik zou naar de garage gaan, hebben het materiaal om eea zsm te repareren.
Remmen zijn nu eenmaal essentieel bij een auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk denk ik redelijk veel verstand van auto's te hebben en wil dan ook adviseren om bovenvernoemde adviezen /antwoorden zeker 'ter harte te nemen'. Ontluchten van je remsysteem lijkt mij geen optie als je geen last hebt van een verend rempedaal waarbij je het gevoel hebt dat je op een luchtkussen trapt. Ik denk aan een defecte rembekrachtiger welke op het vacuüm van je motor werkt. Dus mogelijk is je rembekrachtiger of de aansturing naar je rembekrachtiger (vacuümslang) defect.
Toch wil ik er mede als mijn voorgangers er op wijzen dat je remmen van essentieel belang zijn en een ieders (ook medeweggebruikers) veiligheid moeten waarborgen.