Bestaat er een losse extra gordel voor op de achterbank?

Ik heb een cabrio die 2 gordels op de achterbank heeft (ze zitten 50 cm uit elkaar). Ik moet soms 3 kinderen achterin vervoeren (langer dan 1.35 cm). Ik vroeg me af of er zoiets bestaat als een derde heupgordel die je bij de andere twee gordelpunten kan inklikken zodat het derde kind ook in een gordel zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
12.8K

Antwoorden (3)

Ha, die Richard74;

Als een auto gordels op de achterbank heeft mogen er in principe nooit meer personen op de achterbank worden vervoerd dan het aantal gordels dat er oorspronkelijk in zat. Zelf toegevoegde gordelconstructies zijn dus niet eigenlijk niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een autogordel moet VAST zitten. Dus niet los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens in een golf type 2 en heupgordel gekocht van de sloop. Ik heb die toen gemonteerd door de twee bouten die in het midden zitten om de driepuntsgordels vast te zetten los te draaien en daar de heupgordel op te monteren. Je moet maar even onder de achterbank kijken. en op zoek gaan naar een passende heupgordel. Volgens mij is het redelijk makkelijk en bovendien toegestaan tenzij je maar twee stoelen achterin hebt en geen bank. Overigens zijn dit soort heupgordels wel wat lastig te stellen en als je een ander persoon er in zet moet de gordel wel even op de omvang van die persoon gemaakt worden door de lengte te veranderen. Als je er toch niet veel gebruik van maakt is dat niet erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik het zo ga aanpakken!